Lewis The Word Champion

Minden ami Lewis Hamilton






Csapattörténet:

Az első McLaren versenyautó a McLaren M1A volt 1964-ből. A Bruce McLaren Motor Racinget 1963-ban alapította az új-Zélandi Bruce McLaren, aki eredetileg sportautókat épített. A csapat 1966-ban debütált a Formula–1-ben, a Monacói Nagydíjon. A kezdeti motorbeszállító a Ford volt. A csapatnak első két szezonjában csak egy versenyzője volt, maga az alapító Bruce McLaren, aki az első versenyen olajszivárgás miatt kiesett. Legközelebb csak az Amerikai Nagydíjon vett részt, ahol azonban új motorral, a Serenissimával indult. A versenyen ötödik helyével a McLaren első pontjait szerezte. Az első szezonban a csapat két ponttal a kilencedik lett.

1967-re a csapat új motorbeszállítója a BRM lett. McLaren az évben egyszer lett negyedik a Monacói Nagydíjon, és egyszer hetedik. A többi Nagydíjon kiesett. A McLaren csapat három ponttal a tizedik lett a konstruktőri bajnokságban.

1968-ra Bruce McLaren csapattársa az előző évi világbajnok Denny Hulme lett, aki 1974-ig a csapat versenyzője maradt. A csapat ebben az évben visszatért a Ford-Cosworth motorokhoz, melyeket egészen 1983-ig használt. Hulme megnyerte az Olasz és a Kanadai Nagydíjat, míg McLaren a Belga Nagydíjat nyerte meg, amely a csapat első futamgyőzelme volt. Bruce emellett megnyerte az azévi Race of Champions-t, melyet Brands Hatchban rendeztek. A csapat 1968-tól több kiscsapatnak adott kasztnit.

1969-ben Bruce három dobogós helyével és 26 pontjával a harmadik helyen zárt az egyéni világbajnokságban. A csapat ötödik győzelmét azonban Hulme szerezte a Mexikói Nagydíjon. A csapat a negyedik helyen zárt a konstruktőri bajnokságban.

Alain Prost a Sennával való botrányos párharca után a FerrarihozGerhard Berger volt. Az 1992-re a McLaren dominancia véget ért, az évet fölényesen Nigel Mansell és a Williams-Renault nyerte. Az év végén a Honda visszavonult a Formula–1-es motorgyártástól. A McLaren motorszállítója 1993-ra a Ford lett. Senna csapattársa ezévben Michael Andretti volt, aki összesen hét pontot szerzett. A szezon vége felé helyére a finn Mika Häkkinent ültették. 1994-re Senna a Williamshez igazolt át, helyére Martin Brundle érkezett, az évben a Peugeot szállított motorokat a csapat számára. Egy évvel rá, 1995-ben a McLaren szerződést kötött a Mercedesszel. A német gyár máig a csapat motorszállítója. 1995-ben két nagydíj erejéig Nigel Mansell is versenyzett a csapat színeiben. 1996-ban a korábban Williamses David Coulthard szerződött a csapathoz. 1997-re a csapathoz West1998-ra a McLaren leszerződtette az akkori egyik legsikeresebb mérnököt, Adrian Neweyt. Häkkinen a szezon során nyolc futamot nyert meg, az Ausztrál, a Brazil, a Spanyol, a Monacói, az Osztrák, a Német, az Európai és a Japán Nagydíjat. Az év végén kerek 100 ponttal végzett a egyéni világbajnokság élén. Legnagyobb ellenfele Michael Schumacher volt, aki 89 pontot szerzett. A McLaren ezévben megszerezte a konstruktőr-világbajnoki címet. 1999-ben folytatódott a Schumacher–Häkkinen csata, de csak a Brit Nagydíjig, amikor a német balesetet szenvedett és csak az évad vége előtt három versennyel tudott visszatérni. Häkkinen ismét világbajnok lett, két ponttal Eddie Irvine előtt. A konstruktőri címet ebben az évben a Ferrari nyerte. szerződött. A következő két évben Senna és a McLaren nyerte az egyéni-és a csapatvilágbajnoki címet. Senna csapattársa Prost távozása után cigarettamárka, mint főszponzor érkezett a Marlboro helyére. A korábbi piros-fehér színt ezévben ezüstre cserélték. A 1997-ben McLaren egyre erősebb lett. Coulthard a szezonnyitó Ausztrál és az Olasz, Häkkinen az utolsó Európai Nagydíjat nyerte meg.

A 2000-es évet Michael Schumacher nyerte a Ferrarival, Häkkinen 89 ponttal a második lett. 2001-ben Mika az egyéni bajnokságban a második Coulthard mögött végzett, ötödikként. Häkkinen 2002-re visszavonult a Formula–1-ből, helyére a korábban Sauberes Kimi Räikkönen érkezett. A csapat 2002-ben mindössze egy futamgyőzelmet könyvelhetett el magának, a Monacói Nagydíjon, ahol Coulthard nyert. Az évet Schumacher fölényesen nyerte, összes versenyén dobogós lett. 2002-ben a McLaren harmadik lett a konstruktőrök versenyében a Ferrari és a Williams mögött. A 2003-as évben Kimi Räikkönen midössze két ponttal maradt el Schumachertől, aki hat, míg Kimi csak egy futamgyőzelmet szerzett. 2004-re a csapat teljesítménye ismét visszaesett. Räikkönen egy futamgyőzelmet szerzett, a Belga Nagydíjon. A csapat az ötödik helyen végzet a konstruktőri bajnokságban a Ferrari, a BAR, a Renault, és a Williams mögött. Schumacher a szezon 18 futamából 13-at nyert meg.

Räikkönen a 2002-ben a McLarennel


2006 novemberében a McLaren-Mercedes Lewis HamiltontFernando Alonso mellé. 2007-ben a csapat főszponzora a Vodafone lett. A csapat legnagyobb ellenfele ezévben a Renault visszaesését követően a Ferrari volt. A csapat nagyon erősen kezdte az évet, Ausztráliában Alonso második, az újonc Hamilton harmadik lett Kimi Räikkönen mögött. Hamilton első nyolc versenyén dobogós lett, Alonso négy versenyt nyert, és egy kivétellel mindegyiken pontot szerzett. A szezon előrehaladtával egyre inkább romlott a két versenyző kapcsolata. A konfliktusok csúcsa a Magyar Nagydíj volt, ahol Alonso megakadályozta Hamiltont, hogy mért időt fusson az időmérő edzésen, bár előtte Hamilton is megszegte azt a megállapodást, miszerint Alonsót előre kellett volna engednie az etap alatt. Alonsót ezért azzal büntette a versenybíróság, hogy öt rajthellyel hátrébb sorolták. A versenyt Hamilton nyerte, de az FIA elvette a csapat a nagydíjon szerzett konstruktőri pontjait. A McLaren a világbajnoki cím legnagyobb esélyese volt szinte az egész szezon során, miután az utolsó, Brazil Nagydíjon Alonso a harmadik lett a két Ferrari mögött, Hamilton pedig technikai problémák miatt csak a hetedik lett, így a 2007-es egyéni világbajnoki címet Kimi Räikkönen szerezte meg. szerződtette le a világbajnok

A 2007-es Belga Nagydíj előtt kizárták a McLarent az azévi konstruktőri bajnokságból, emellett 100 millió dollárra büntették meg, miután kiderült, hogy a Ferraris Nigel Stepney a McLarenes Mike Coughlan számára adott át a Ferrari tulajdonát képező dokumentumokat, amiket fel is használtak az év során, sőt a 2008-as konstrukciót is részben erre alapozták. Lewis Hamilton és Fernando Alonso viszont – mivel együttműködtek a hatóságokkal a vizsgálat során – megtarthatták pontjaikat. A csapat két versenyzőjének 2008-as rajtszáma emiatt a 22-es és a 23-as lett. A boxutcában is eredetileg az utolsó garázs lett volna az övék 2008-ban, de végül az ötödiket kapták meg, mert a személyzet és a felszerelések nem fértek volna el az utolsó garázsban.

2007. november 2-án ismertté vált, hogy Alonso, 2007-es botrányos éve után, a Renault-hoz tér vissza.

2008-ra a finn Heikki KovalainentFernando Alonso aki elhagyta a csapatot és a Renaulthoz szerződött. A szezonnyitón Hamilton nyert, míg Kovalainen az ötödik lett. Malajziában mindkét versenyző öthelyes rajtbüntetést kapott Nick Heidfeld feltartásáért. Kovalainen a harmadik, míg Hamilton az ötödik lett. A Bahreini Nagydíjon Hamilton ütközött Alonsóval és nem szerzett pontot. Kovalainen ötödik lett és megfutotta a verseny leggyorsabb körét. A 2008-as Spanyol NagydíjFerrarikTörök Nagydíjon a McLarenek a 2–3. helyről indulhattak, de Kovalainen beragadt a rajtnál, ütközött Räikkönennel és be kellett mennie kerékcserére. Már nem tudott pontszerző helyre felkapaszkodni, és tizenkettedikként zárt. Hamilton háromkiállásos taktikájával tartani tudta a lépést az élen Massával, de végül csak második lett. ültették be helyére, időmérő edzésén a McLaren versenyzői csak az 5–6. helyre kvalifikálták magukat, de egy jó rajtot követően tartották a lépést az élbollyal. Kovalainen az első boxkiállások során éppen vezető helyen állt, mikor bal első defektet kapott, és orral a gumifalba csapódott. A versenyző rövid időre elvesztette az eszméletét, de nem sérült meg. Hamilton jó boxtaktikájának köszönhetően a verseny végén már a nyomában volt, de előzni nem tudott. A

Kovalainen a Francia Nagydíjon

Az esős Monacói Nagydíjon Hamilton a harmadik helyről indulva, jó gumistratégiával az első helyen végzett és átvette a vezetést az egyéni világbajnokságban. Kovalainen nem tudott elindulni a felvezető körre, ezért a boxból rajtolva csak a 8. lett. Az ezért járó egy ponttal a McLaren feljött a második helyre a konstruktőrök között, megelőzve a BMW Saubert. Kanadában Hamilton az első, Kovalainen a hetedik helyre kvalifikálta magát. A versenyt sokáig vezető Hamilton az első boxkiállásoknál nem vette időben észre a piros lámpánál állókat a boxutcában, így Räikkönennek ütközött, amelynek következtében mindketten kiestek a versenyből. Figyelmetlenségéért a Francia Nagydíjra tízhelyes rajtbüntetést kapott. Kovalainen a futamon lemaradt a pontszerző nyolcadik helyről, csak a kilencedik lett. A Francia Nagydíjon Hamilton mellett Kovalainen is rajtbüntetést kapott, miután az időmérő edzésen feltartotta Mark Webbert. A McLarenek így a 10. és a 13. helyről indulhattak. A versenyen Hamilton boxutca-áthajtásos büntetést kapott, amiért egy sikánt levágva előzte meg Sebastian Vettelt. Kovalainen hosszú körökre beragadt a pozícióját jól tartó Piquet mögé, végül a negyedik lett. Hamilton már nem tudott pontszerző helyre felzárkózni, tizedikként fejezte be a versenyt.A csapat és Hamilton hazai nagydíján, a Brit NagydíjonMagyar Nagydíj időmérő edzését a McLarenek uralták, Hamilton az első, Kovalainen a második rajtkockát szerezte meg. A rajtnál mindkettejüket lerajtolta a ferraris Felipe Massa, aki három körrel a verseny végéig vezette a mezőnyt, amikor motorhiba miatt kiesett. Hamilton defektet kapott, de fel tudott jönni az ötödik helyre. Finn csapattársa megszerezte élete első Formula–1-es győzelmét a csapattal. A konstruktőri versenyben ezzel megelőzték a BMW Saubert, így a második helyre jöttek föl. Az Európai Nagydíj időmérő edzésén a McLarenek a 2. és az 5. rajthelyet szerezték meg. A verseny napján Hamilton magas lázával és nyaki fájdalmaival küszködött, ezért még az indulása is kérdéses volt, de végül elrajtolt a versenyen. Hamilton a 2., Kovalainen a 4. lett. A Belga Nagydíjon Hamilton a pole-ból, míg csapattársa, Kovalainen, a 3. rajtkockából indulhatott. Kovalainen már a rajtnál beragadt, majd Nick Heidfelddel összeakadt, így a mezőny végére esett vissza. A második kör kezdetén Hamilton is megpördült a célegyenes végén, amit Raikkönen ki is használt, így Hamilton a második helyre csúszott vissza. Kovalainen egyszer felöklelte Mark Webbert, amiért büntetést kapott, így már nem volt esélye a pontszerzésre. Az utolsó boxkiállások után Hamilton a keményebb gumival felzárkózott Räikkönen mögé, majd a vége előtt négy körrel elkezdett esni az eső. Hamilton először a buszmegálló sikánnál kezdett el előzni, de a célegyenes előtt Raikkönen kiszorította, ezért kénytelen volt levágni a kanyart, majd visszaengedte maga elé a ferrarist, a szabályoknak megfelelően. A célegyenes végén Hamilton újra megelőzte a bajnokot, így Hamilton 1., míg Kovalainen 10. lett, de a verseny után megvizsgálták Hamilton előzését, és szabálytalannak ítélték, ezért 25 másodperces büntetést kapott, így csak 3. lett. A versenyt követő héten a McLaren fellebbezett az ügyben, a tárgyalás szeptember 22-én volt, de ugyanúgy szabálytalannak ítélték Hamilton akcióját, ezért nem is tudta nagyon növelni előnyét. Az Olasz Nagydíj ídőmérő edzésén Lewis Hamilton az esőben a rossz taktika miatt csak a 15. rajthelyet szerezte meg, míg Kovalainen egy bravúros menettel megszerezte a szakadó esőben a 2. rajthelyet. Hamilton a futam első felében hihetetlen hajrára váltott, és folyamatos előzésekkel egészen a 2. helyig jött fel, de a rossz gumitaktika miatt visszacsúszott a 7. helyre, míg Kovalainen másodikként ért célba. A Formula-1 első éjszakai futamán Lewis Hamilton 3., Heikki KovalainenLewis HamiltonFormula-1-es pályafutása tizenkettedik pole pozícióját, Kovalainen 3. lett az időmérőn. A Japán Nagydíj rajtját Hamilton elrontotta, elfékezte magát, így sok versenyzőt kitérített a pályáról, ezért boxutca-áthajtásos büntetést kapott, és a verseny közben Felipe Massa ki is lökte egyszer a pályáról, így csak 12. lett, csapattársa pedíg műszaki hiba miatt kiesett. A Kínai NagydíjBrazil NagydíjonSebastian Vettel nagy erővel tört előre, így az autójával nem bíró Hamiltont is megelőzte, ezért a mclarenes visszacsúszott a 6. helyre, ezzel rövid időre elveszítve a vb-címet. A verseny vége előtti utolsó körben már erősen esett, és Glock nem tudta irányítani az autóját, mert ő nem rakott fel esőgumit, így szinte mindenki, aki mögötte volt megelőzte őt, így Hamilton is. Ezzel Hamilton az 5. helyen ért célba, megnyerve a világbajnokságot. A McLaren-Mercedes a konstruktőri világbajnokságon 2. lett. Kovalainen megszerezte élete első pole pozícióját, Hamilton csak a 4. helyről rajtolhatott. A futamon esett az eső. Hamilton az első körben feljött a 2. helyre, pár körrel később pedig megelőzte csapattársát is, átvette a vezetést. Kovalainen a futam során többször belassult és kicsúszott, így csak az 5. helyen ért célba, míg Hamilton csak egyszer hibázott a verseny során, így megnyerte a futamot. A pedíg a 4. lett. A japán időmérő edzésen időmérőjén Hamilton hatalmas fölénnyel megszerezte ismét a pole-t, Kovalainen 5. lett. Hamilton győzött, Kovalainen a defektje miatt csak a 18. lett. A Hamilton az 5. helyről indult, de a verseny közben feljött a 4. helyre, így abban a pillanatban ő volt a bajnok, de jött az eső, így mindenki bement a boxba esőgumikért, Hamilton az 5. helyre ért vissza. A verseny vége felé a mögötte lévő megszerezte

2009 

A 2009-es évben úgy reménykedtek a McLaren-esek, hogy a konstruktőri világbajnoki cím is Wokingba költözik, ám már hamar, a futam előtti teszteken bebizonyosodott, hogy óriási lemaradással küzd a világbajnok gárda. Tesztről-tesztre fejlődtek, ám Ausztráliába így is óriási lemaradással érkeztek. Kovalainen a 12. míg csapattársa váltócsere miatt az utolsó rajtkockáról kezdhette meg az idény első futamát. Kovalainen balesetet szenvedve már az első körben búcsúzott, míg a regnáló világbajnok a harmadik helyen ért be, ám a futam után kizárták őket a versenybírák megtévesztése miatt. A következő, malajziai futamon a McLarenen ott folytatták, ahol abbahagyták. Képtelenek voltak beférni a Q3-ba. Kovalainen az első körben ismét összetörte az autóját, viszont öröm az örömben, hogy a hátulról induló Hamilton ismét pontot érő helyen tudott bejönni, azonban a futamot félbeszakították, így csak a megszerzett pontok felét kapták meg a pilóták. A kínai nagydíjon Hamilton már befért a Q3-ba, és Kovalainen is vigyázni tudott magára a futamon, így minden adott volt, hogy ketten kezdjenek el pontot gyűjtögetni. Hamilton óriási agresszivitással vezetve megelőzte Raikkonent és Trullit, de ahogy az esőben előfordul, többször megpördült és sorra mentek el mellette a már leelőzött pilóták. Végül a 6. és a 7. helyen jött be a két McLarenes, a két Red Bull és Brawn után. A bahreini pálya már jobban feküdt a MP4-24-es McLarennek. Hamilton az 5. helyre kvalifikálta magát, megelőzve a brawnos Barrichellót. A rajtnál a KERS-t kihasználva Hamilton feljött a 3. helyre, ám később Button elment honfitársa mellett, és így a végén a 4. helyen tudott bejönni. Csapattársa gyengén versenyezve a 12. helyet érte el. Európába érve a wokingiak teljesítménye rohamosan visszaesett. Kovalainen nem volt képes beférni a Q2-be, míg csapattársa is csak a 14. helyett szerezte meg. Kovalainen szenvedése váltóhiba miatt már az első körökben véget ért, míg a trónoló világbajnok megpróbált megint pontot csípni a „semmiből”, ám csak a 9. helyen tudott bejönni. A soron következő nagydíj a monacói volt, ahol a McLarenek tradicionálisan jól szerepelnek. A nem éppen versenyképes „szekerükkel” is reménykedhettek, hiszen ott inkább számít a mechanikai tapadás, mintsem az aerodinamika. Reménykedhettek addig, amíg fiatal világbajnokuk oda nem verte az autóját a falnak. Ehhez jött még a váltócserével járó öt helyes rajtbüntetés. Kovalainen ugyan megszerezte a 7. helyet, ám ő a futamon már-már megszokott módon összetörte a McLarent. A pontszerzés itt is elmaradt. Vészesen következett a McLaren illetve Lewis Hamilton hazai nagydíja, ám előtte TörökországbaBrit Nagydíj. Komolyabb eredményt itt sem lehetett várni az „ezüst-nyilaktól”, ám már lehetett olyan hangokat hallani, hogy a soron következő német nagydíjra, egész pontosan a Nürburgringre, egy új aerodinamikai csomaggal érkezik a brit-német gárda. Hamilton ismét nem tudta sikerrel venni a Q2-s akadályt, a 18. helyre kvalifikálta magát, míg csapattársa a már előkelőnek számító 13. helyről vághatott neki a 60 körös futamnak. A futam a már megszokott sémában zajlott, izgalmat a hátsó szekció előadása tudott hozni. Hamilton Alonsóval és Heidfelddel hadakozott, tisztára mint 2007-ben, csak akkor nem a 15. helyen. Következett a Német Nagydíj. A jóslat bevált. Hamilton három szabadedzésből kettőt megnyert, és ő futotta a hétvége leggyorsabb körét, ugyanis mire kijöttek volna a fiúk a Q2-re, hogy megfussák leggyorsabb köreiket, leszakadt az ég, így ez elmaradt. Végül Hamilton a 4. helyet szerezte meg, míg csapattársa, aki csupán az időmérőre kapta meg ezeket a frissítéseket, a 6. időt autózta. Óriási volt az izgalom a McLaren-csapatban, hiszen ez a versenyképes autó és a KERS kihozhat akár egy dobogót is ebből a futamból. Hamilton nagyot rajtolt, s már-már úgy tűnt, hogy ő fordul elsőnek, ám Webber első szárnya „lyukat” ütött a fiatal versenyző jobb hátsó kerekén. Hamilton végül pályafutása során először az utolsó helyen fejezte be a versenyt, mivel a defektes gumi megsértette a hűtőjét. Kovalainen megint csak nem élete versenyét futva, a 8. helyen jött be. tettek kitérőt. Valamire való eredményt itt sem tudott felmutatni a wokingi gárda. Hamilton a 16. helyről rajtolva „feljött” a 14-re, míg finn csapattársa a 14. helyről indulva a 15. helyen futott be. Következett a






Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 2
Heti: 2
Havi: 12
Össz.: 6 491

Látogatottság növelés
Oldal: Csapata: McLaren Mercedes
Lewis The Word Champion - © 2008 - 2024 - lewishamilton.hupont.hu

A HuPont.hu jelszava az, hogy itt a honlapkészítés ingyen van! Honlapkészítés Ingyen

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »